Powered By Blogger

Thursday, February 14, 2013

Ilves ja muud loomad. Kes keda jälitab?


Mind on ilves huvitama hakanud. Tahan teda näha ja teistele ka näidata. Olen nõu pidanud metsa- ja jahimeestega, olen ka ilvese uurija jutul käinud. Kõik nad muigavad ühtviisi habemesse või siis lihtsalt muhelevad – oleneb, kas habe on olemas või pole. Mina ei ole jonni jätnud, tahan teada.  

Ühel reedesel pärastlõunal ütles Jaan mulle, et nägi Penijõe tee ääres värskeid ilvese jälgi. Ootasin Tuulit nädalavahetuseks maale, helistasin, et võtku fotokas kaasa. Hämaras saime esimesed pildid kätte.



Öösel õnneks lund ei sadanud. Järgmisel hommikul läksime luurele.

Jäljed viisid Penijõe kallast mööda roostiku suunas

Pisut enne sadamat tuli Kiisu üle jõe

Siin ta istus kaldal ja mõtles. Ja seadis sammud üle tee heinamaale

Mina järgnesin koos oma sõbra Mortimeriga

Seal eemal puudesalus elan mina! 

 Keset põldu heinapalli juures on ta jälle mõelnud. Ja oma jälgi pidi tagasi läinud. Vist...

Heinapallist minu koduõueni on paarsada meetrit!
Koju tagasi jõudes märkasin, et kaotatud jäljerada tiirutas ümber mu auto – otse köögiakna all. Aga selgus, et Jaani Carlos oskab ilvesega väga sarnaselt päkka maha toetada :)


Mortimeril oli sellest hoolimata lõbus

Tuuli tuunis oma pilte, et ägedam oleks

------------------

Pühapäeval võtsime Rauliga ette jalgsi matka mööda Tuhu soo serva Vatla suunas. Ikka ilvest otsima. Pildid on minu tehtud ja tuunimata.

Metssigu oli käinud siin...

 ... ja seal

Päris värsked jäljed läksid lohinal mööda jäist lodumetsa

Uskumatult palju oravaid

Põtrade pulmaplats

Sigudikke ja oravaid kõik kohad täis, aga ilveseid ei kuskil. Jutt vastab tõele, ilvesed hoiavad rohkem asulate lähedusse ja peavad jahti lagendike servadel. Metskitsi on vähe, külmad talved tegid oma töö.
Sõitsime natuke autoga ka ringi. Ohhoo!

Ilves mis ilves! Jälg umbes sama vana kui Penijõel nähtu

Ronis üle kraavi metsa...

Jah, nad liiguvad rohkem lagedatel maastikel ja metsaservades.
Hakkasin koju tagasi sõitma. Loodusvaatlused jätkusid.

Värsked põdrajäljed

Hunt või koer – keegi ei osanud foto järgi öelda. Mina arvan, et kaks hunti :)

Aialinnuvaatlusest seekord osa ei võtnud, aga muu saak on ju kena olnud – kas pole?

-----------------------

Nädal hiljem luurasin jälle Penijõel ringi, sõber endiselt kaasas. Pildid tehtud Nokiaga.

Metskitsi tundub olevat...

Päris varahommikused jäljed...


No mis värk? Mortimer leidis lume alt – kas tõesti ilvese töö? 
Värskeid jälgi seekord ei olnud

-----------------------------------

Sel teisipäeval kohtasin Jaani poes ja ta ütles, et ilves on jälle käinud! Helle lisas, et loom on sind kuulda võtnud – tuleb ise koju kätte.. Vahepeal tuli lund. Kuid leidsin jäljed üles.

Tulnud jälle samast kohast üle jõe...

Kuid seekord läinud tagasi

-------------------------

Hundid on samuti liikvel.

Siin on nad märgistanud...

... ja siin kohapeal tammunud ja märgistanud

Rasvatihane laulab juba nädal aega: sitsikleit, sitsikleit.. Õhus on tunda kevadet. Ilveste pulmaaeg läheneb.


 Head sõbrapäeva!!!




No comments:

Post a Comment